onsdag 20. mai 2015

Kreativ babyfotografering med gammeldags vekt

For noen dager siden hadde jeg min første babyfotografering i studio :) Lille Casper var bare 7 uker. Det tok nesten to timer før lille sovnet og vi kunne starte med fotograferingen. Føler meg heldig som får muligheten til å fotografere slike bilder. Bare elsker det og har mange ideer som venter :D

Var så heldig å få låne en gammel vekt av min tante, perfet til hvordan jeg hadde planlagt oppsettet til fotograferingen.

Bildet er manipulert, men det er svert vanskelig å se, om ikke umulig. På grunn av sikkerhet som er selvfølgelig førsteprioritert når man fotograferer små barn, er bildet delt opp i to.
Først fotograferer jeg barnet sovende i kurven med teppe. Siden flytter man bare barnet fra kurven og plasserer kurven m/ teppe oppe på vekten. På den måten beholder man draperingen i teppe sånn nogenlude likt og det blir lettere å redigere i PS.

Her ser dere resultatet :D





Av en eller annen merkerlig grunn blir bildene mørkere når jeg laster opp på bloggen. Lurer på om det kan være no filter av no slag som kommer automatisk. Hvem vet....

Se flere bilder på  min hjemmeside eller facebook








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar